Fokus

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail


Service design er:

-at tage ejerskab af hele kunderejsen

-at designe alle virksomhedens serviceydelser fra kundens første kontakt

-at forstå sine kunder og matche processer og produkter med deres ønsker og behov

 

Hvorfor en service design konference?

Alle virksomheder står i dag overfor den udfordring, at kontakten med kunden foregår gennem en lang række meget forskellige kontaktpunkter: Både online og offline, både gennem serviceydelser og de fysiske produkter, både gennem menneskelig kontakt og automatiske systemer. Fra start til slut kalder vi det for kunderejsen.

Service Design er den tilgang, der gennem inddragelse af kunden og forståelse af kundens virkelighed, kortlægger og designer alle de interaktioner og sikrer at alle de møder bliver effektive, brugervenlige og ikke mindst profitable. Det er en kompleks opgave.

Den øgede kompleksitet skaber også øget behov for at arbejde specifikt med Service Design. Hvis ikke virksomheden selv designer den samlede serviceydelse – så designer den sig selv, når kundens Customer Experience ikke stemmer overens med kundens forventninger.

Service Design Ignition konferencen fokuserer på problemstillinger som virksomheder i dag står overfor:

  1. At skabe oplevelse hos kunden af en sammenhængende serviceydelse, ikke blot af forskellige ydelser der er sat sammen.
  2. At tænke ud over kerneydelsen eller standardproduktet og forstå kundens situation både før og efter den primære interaktion med virksomheden. At arbejde med hele kundens rejse.
  3. At nedbryde siloer, at krydse online/offline barrierer, at arbejde med designmetoder i relation til service og meget mere….

Lokale med folk

“Service Design” ?

Det ligger i ordene. Design af service. Service design er en måde at arbejde med især immaterielle produkter. Altså ikke-fysiske produkter. Traditionelt set vil det være ”service” som vi kender det i fx ”jeg fik en god service”. Det kan være alt det udenom det fysiske produkt, fx behandlingen i en butik hvor du køber en sko.

Men en service i dag er jo et produkt i sig selv, tænk bare på alle de ”online services” du selv bruger. Eller tænk på oplevelsesgaver eller rådgivning eller informationssøgning.

Service design som begreb er vokset i takt med at virksomheders services bliver mere sammensatte og komplekse. En kundes oplevelse af den service en virksomhed giver bliver derfor sammensat af alle de interaktioner eller kontakter kunden har med virksomheden. Og det er den samlede oplevelse kunden husker.

Det betyder at virksomhederne i højere grad er nødt til at tænke på alle disse interaktioner, hele denne kundes rejse, som en samlet service. Det er her Service Design tænkningen kommer ind i billedet.

EARLYBIRD kr. 2.695,- (+ moms)

Du sparer dermed 500 kr. hvis du tilmelder dig senest fredag den 26. oktober.

De første 100 tilmeldte får desuden den opdaterede
“Grundbog i Servicedesign” (3. udgave)
af Ian Wisler-Poulsen.

tilmelding_knap

Stage from above