Program 2017

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail


Vi arbejder hårdt på at fylde alle beskrivelserne ud herunder…

8:30

Velkommen til Nationalmuseets Egmontsal

 

I år har vi bevæget os til Nationalmuseet stemningsfyldte Egmontsal. Et rum med et godt fokus på det der foregår på scenen og de runde borde vi sidder ved. Et rum med flere muligheder. Et rum vi vil fylde med visueliseringer af dagens pointer og ikke mindst et rum pakket ind i historiens vingesus – bogstaveligt talt. Vi glæder os til at fylde det med designtænkning, erfaringsudveksling og netværk.

9:00

Vi præsenterer Service Design Ignition 2017

 
Ian2
Ian Wisler-Poulsen
Arrangørerne byder velkommen. Dagens vært, Ian Wisler-Poulsen, kridter banen op for dette års Service Design Ignition
Ian Wisler-Poulsen er ejer af Wisler, hvor han beskæftiger sig med servicedesign og visuel kommunikation. Ian er forfatter til ‘Grundbog i Servicedesign’ og flere andre fagbøger. Ian er anerkendt for sine foredrag og workshops.

9:15

Opstartsworkshop: Designsketching som Service Design værktøj

 
Mie Nørgaard, Ph.D. Oplevelsesdesigner og sketchingekspert
Mie Nørgaard er ekspert i at anvende sketching til at støtte refleksion, analyse og diskussion mellem mennesker, hvad enten det er i forbindelse med innovationsarbejde, brugerinddragelse eller konferencer. Hun har i mere end 10 år forsket og undervist i sketchingteknikker på landets største universiteter som en integreret del af praksis inden for interaktions- og oplevelsesdesign. Samtidig hjælper hun danske virksomheder anvende sketching systematisk til at kvalificere deres arbejde med for eksempel brugerinddragelse, videndeling og innovation. Ud over et oplæg vil hun i dag live fortolke alle dagens oplæg visuelt.

9.45

Kan man designe besjæling?

 

Mette Mikkelsen / Frank Høedt Designer / Grafisk facilitator
Med udgangspunkt i en kort definition af hvad servicedesign er/kan være, vil Mette introducere en case fra Århus Kommune. På fem plejehjem er der gennemført et feltstudie, der har identificeres en række udviklingszoner, hvor besjælingsindsatsen kan forbedres. De fem plejehjem har i co-creation workshops udvalgt de zoner, som de fandt relevante, og omarbejdet dem til konkrete prøvehandlinger, der kan forbedre oplevelsen af hjemlig og besjæling på deres plejehjem.

Som et eksempel på hvordan visualisering understøtter et budskab vil Frank Høedt tegne Mettes oplæg parallelt med at hun holder det. Han vil afslutningsvis opsummere det, Mette har talt om.

Mette Mikkelsen er uddannet designer og bruger sin praktiske erfaring fra kommercielle, kunstneriske og forskningsbaserede sammenhænge til at skabe udvikling og innovation. Hun udnytter designmetoder strategisk i tæt samarbejde med virksomheder, offentlige partnere og NGO-er.

Frank Høedt har i 23 års erfaring fra LEGO og reklamebranchen. Han udnytter i dag sine tegneevner som illustrator og som grafisk facilitator i komplekse processer, bl.a. indenfor service design.

10:30

Pause til lige at sunde sig og blive rigtigt tændt

10:50

Service Design Sprint Methodology Cases

 

Niels Corsten Senior SD konsulent hos Koos (NL)
Niels Corsten vil præsenterer cases hvor Koos brugte deres sprintmetode (baseret på Google Venture Sprints) i servicedesign for hurtigt at designe, validere og implementere nye serviceforslag og serviceforbedringer for et privat leasingselskab, European Hotelchain og International Card Services (kreditkort). Oplægget vil være på engelsk.

 

Niels Corsten arbejder for et førende Service Design bureau fra Holland kaldet Koos. De laver spændende ting med behovsbaserede personas, kombinationer af Service Design og UX projekter, hvor de arbejder fra Costumer Journey kortlægning til wireframes og meget mere.

11:15

Servicedesign – en historie om menneskers oplevelse af værdi

 

Diana Arsovic SDIC 2017

Diana Arsovic Chief of Innovation hos Innovationshuset
Beskrivelse af oplægget er på vej.
Diana Arsovic er Innovationschef i Københavns Kommune og leder til dagligt Innovationshuset, der på tværs af kommunens forvaltninger udvikler nye løsninger til byens borgere, medarbejdere og virksomheder. Med en baggrund som arkitekt med speciale i industrielt design og en HD i ledelse og organisation har hun et særligt greb om at arbejde med innovationshåndværk. Det handler om at anvende design- og forretningsforståelse til at skærpe og fastholde den værdi, vi skal skabe for de mennesker, det handler om, når vi skaber innovative løsninger til fremtiden

11:45

Interaktiv workshop: Methodkit


12:30

Frokost

 
Restaurant Julian Nationalmuseet
Menuen i museets restaurant er inspireret af Nationalmuseets udstillinger. På baggrund af udstillingernes tema, har vi sammensat retter med steg og fisk, selvfølgelig kombineret med frilandsgrønt fra Juliangaard. Menuen skifter hver tredje måned og kan sammensættes på flere forskellige måder.
 

13.30

Læringsreiser

 
Jan Walter Creative Leader, Eggsdesign (NO)
Nye tjenester kræver ny kultur og nye færdigheder – for ledelse, medarbejdere og i første linje. Med eksempler fra Oslo Lufthavn og DNB (norsk bank) deler Jan Walter metodik og erfaringer med, hvordan servicedesignere kan arbejde med organisations- og kompetenceudvikling – ved at designe gode “læringsrejser”

Jan Walter er grundlægger, partner og kreativ direktør for service design hos EGGS. Han er en nøgleperson når det kommer til metoder til brugerindblik, service design og designdrevet innovation. Med humor og refleksion, omfatter han komplekse temaer og gør dem enkle, visuelle og forståelige. EGGS er et internationalt design & innovationskonsulenthus med det formål at skabe verdens bedste kreative rede. EGGS arbejder for øjeblikket på at etablere deres kontor i København. Oplægget vil være på engelsk.

14.00

Design thinking vil give dig et bedre produkt

 
Sabine Storm Product owner hos DR / DR.TV
Derfor skal du være meget seriøs om kreativitet og design i din organisation, uanset hvad dit produkt er. Sabine vil dele konkrete erfaringer, processer og nogle af de udfordringer, hun har oplevet.
Sabine Storm har som Senior designer og stratek hos ustwo, været med til at udvikle digitale services for nogle af de mest kendte brands i Verden. Hun er en ekspert i at designe og facilitere en kreativ process, og hun har ledt designet for UX og strategi for en række produkter. Sabine er også Product owner af DR.dk/tv

14:40

Pause: Tank op og bliv re-ignited

15:00

Sidste oplæg er på vej!

 

  

 

15:30

Afsluttende keynote

 
Christian Bason CEO hos Dansk Design Center
Christian Bason leder DDC’s bestræbelser på at udnytte design til at skabe værdi for erhvervslivet og samfundet. Forud for dette har Christian ledt MindLab, et tværstatsligt innovationslaboratorium og den offentlige organisationspraksis Rambøll Management, en konsulentvirksomhed. Christian er også universitetslærer og har præsenteret og rådgivet virksomheder og regeringer rundt om i verden.

16:15

Afrunding, snack og netværk

16:30

Tak for i dag

EARLYBIRD kr. 2.695,- (+ moms)

Du sparer dermed 500 kr. hvis du tilmelder dig senest fredag den 26. oktober.

De første 100 tilmeldte får desuden den opdaterede
“Grundbog i Servicedesign” (3. udgave)
af Ian Wisler-Poulsen.

tilmelding_knap

Save

Save

Save